duminică, 5 ianuarie 2014

Muntii Calimani - vf Retitis (2021 m)

Traseu: Toplita - cabana Lomas - paraul Lomas - refugiul Lomasita - cascada Lomasita - varful Retitis (2021 m) - statia Meteo - Iezerul Retitis - retur

Am ales acest traseu ca fiind o varianta buna de a atinge intr-o singura zi cateva din elementele de interes din partea estica a Calimanilor: cascada Lomasita, vf Retitis si lacul Retitis; Am mers cu masina pana in punctul "La monument", pe drumul national Borsec - Toplita, mai apoi continuand pe un drum forestier ce patrunde in Parcul National Calimani pana la cabana Lomas. De aici am continuat pret de inca cativa kilometri deplasarea cu masina pe drumul forestier ce insoteste paraul Lomas pana ce drumul se termina si se poate observa traseul marcat cu triunghi albastru ce intra in padure in partera dreapta a drumului.


Drumul continua in urcus prin padure pana la noul refugiu Lomasita, amplasat langa ramasitele celui vechi



De la refugiu poteca continua, mai mult prin zone despadurite pana la cascada Lomasita, situata undeva in valea din stanga potecii. 












Am continuat traseul si am observat la un moment dat intr-o poiana o intreaga turma de porci mistreti






Din zona varfului Retitis si a statiei meteo perspectiva este impresionata oriunde ne-am uita.



Spre varful Pietrosul (2100 m), cel mai inalt din Muntii Calimani







In partea nordica se poate vedea ceea ce a fost carierea de sulf de pe Negoiu Romanesc, in prezent un munte mort




Continuam traseul de creasta inspre Iezerul Retitis





Si am ajuns la lac





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu