luni, 10 martie 2014

Saua Licas si refugiul Licas

Traseu: DN Lacu Rosu - Gheorgheni (plecare din punctul Monumentul Eroilor) - Saua Licas - refugiul Licas. Traseul este nemarcat.

In traseu se intra de undeva de la prima curba dupa Monumentul Eroilor (cum se vine de la Lacu Rosu spre Gheorgheni). Aici este o zona stancoasa in partea dreapta a soselei si un loc bun de parcare:

Se urca inspre versantul din dreapta drumului, ocolind zona stancoasa (se poate ocoli pe ambele parti). Daca se urca prin partea stanga se urmareste firul vaii care apare pe partea dreapta a directiei de urcare pana se ajunge intr-un drum forestier

Cineva a umblat descult pe aici :))

Traseul se continua pe drum, inspre dreapta, pana se ajunge intr-o poiana larga

Tinem acelasi drum forestier (singurul de altfel) pana cand intram din nou in padure. In poiana se pot zari mai multe bordeie si adaposturi de vara)

Se vede si vf Ghilcos:

Daca privim inapoi putem vedea vf Lunas

La iesirea din poiana apare o bifurcatie de drumuri. Cel din stanga are o tendinta ascendenta pe cand cel din dreapta coboara. Noi continuam pe cel din stanga:

Traseul continua pe acelasi drum forestier alterand zonele de padure cu cateva poieni (poieni obtinute mai mult prin defrisari masive)

Dupa ce i-am dat bine cu zoom, undeva in partea dreapta a pozei de mai jos, printre brazi, se poate vedea o bucata mica din refugiul Licas:

De aici incepe urcarea mai pronuntata:

Cum iesim din padure in saua Licas se poate vedea si refugiul:

Traseul marcat cu punct albastru care duce la pasul Pangarati:

Refugiul Licas, un adapost foarte bine plasat avand in vedere ca in partea aceasta a Hasmasului lipsec posibilitatile de cazare. Este foarte util celor ce doresc sa ajunga sau vin din zona varfului Vithos.